2012. május 3., csütörtök

Brassói aprópecsenye

Na, hát az úgy indult, hogy mondtam, hogy ajánlatokat kérek a ház urától, mit enne. Erre felsorolt egy csomó magyaros ételt, köztük a töltött káposztát, a pörköltet nokedlivel meg az ezekhez hasonló nagyon finom, de egyáltalán nem diétás ételt :) De beadtam a derekam, rendben, brassói. Na elkezdtem nézni a recepteket, és hát ez egy olyan étel, amit szinte mindenki másképp csinál! :) Ezt a receptet vettem alapul, de változtattam is rajta.

Mi kell hozzá? 
  • Krumpli. Sok.
  • 1 kg sertéscomb
  • 10 dkg zsírszalonna. Én nagy naivan odakészítettem az olívaolajat. Nem kellett.
  • 1 fej vöröshagyma
  • indokolatlan mennyiségű fokhagyma. Sok. Magyarul.
  • 2 szem paradicsom
  • bors
Mit kell vele csinálni?
Főzzük meg a krumplit (ha leöntjük róla a vizet, akkor olyan undi kis kör marad a lábas szélén, szóval nem én vagyok igénytelen), a szalonnát pároljuk üvegesre.
Ezután dobjuk a szalonnára a hagymát és pár szem fokhagymát. Ha már látjuk, hogy alakul, dobjuk rá a paradicsomot.
Közben vágjuk fel a húst hosszúkás, vékony csíkokra.

Pirítsuk a húst fehéredésig, aztán fűszerezzük bőségesen, adjunk még hozzá fokhagymát, és öntsük fel vízzel. Főzzük, míg megpuhul.
Körülbelül ennyire elég, ha elfő a leve:
Egy jó nagy edényben pirítsuk össze a krumplival, és kész is!
Savanyú uborkával kell enni, vagy inni hozzá bort, nehéz étel. Én ezek közül egyik sem választottam, inkább futottam egy jót :) De egyébként találtunk itt uborkát, amit Magyarországon gyártanak! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése