2012. június 23., szombat

Aliga pitéi

Nos, eltűntem kicsit, jól érzitek, és ennek ó, hát nem is egy oka van, de a lényeg, hogy pénteken eljutottam a konyháig úgy (= nem csak evés céljából). Kedves drága barátommal együtt főztünk. Nem volt több időnk 3-4 óránál, úgyhogy megegyeztünk abban, hogy valami egyszerűt csinálunk. Bár én, ha sok időm van, akkor is egyszerű dolgokat szoktam sütni-főzni - lásd a blogom egészét. :)

A fény utcai piacon kezdtük, vettünk friss mindenfélét, és élveztük a piacok hangulatát - meg szörnyülködtünk a meggy és a cseresznye árán. Aztán sütöttünk két pitét ebben az ikeás formában: egy paradicsomosat meg egy pestós-spenótosat. Van nekem is pitereceptem, de azért leírom ezt is. Egyszerű, nagyszerű, a végtelenségig variálható étel.

Mi kell a tésztához?
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • annyi tejföl, amennyit kíván

Mit kell vele csinálni?
Gyúrjuk össze a hozzávalókat, és tegyük 20 percre hűtőbe. Ezt csinálhatjuk úgy is, hogy már belenyomkodtuk a formánkba.

Mi kell a töltelékhez? 
  • spenót
  • egy fej vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj
  • pesto szósz
  • reszelt parmezán sajt
  • kb fél kg paradicsom
  • zöldfűszerek
Mit kell a töltelékhez csinálni?
A vöröhagymát és a fokhagymát pároljuk meg az olívaolajon, a felét tegyük egy kis tálkába, a maradékon pároljuk meg a spenótot.


Sózzuk, fűszerezzük, majd tegyük félre.
A sütőt melegítsük elő, és vegyük elő a tésztát. Szórjuk meg parmezánnal annak az alját, amelyik a paradicsomos piténk lesz.

 
A maradék párolt hagymát keverjük össze a paradicsommal és fűszerekkel, szórjuk rá a parmezánra, és a tetejére is mehet egy kis sajt. Abból ugyanis sosem tehetünk eleget se egy pizzára, se egy pitére... :)


A másik pite alját kenjük meg pestóval, szórjuk meg sajttal.


Jöhet a spenót, erre is egy kis sajt, meg pár szem paradicsom.


Süssük a pitéket kb fél óráig, aztán friss salátával fogyaszthatjuk is!




1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta!! Ki is fogom próbálni! Futóknak kiváló. Szerintem fel is posztolom a futás oldalra is!:) Gy.

    VálaszTörlés