2012. augusztus 17., péntek

Csokis keksz teljes kiőrlésű lisztből

Igyekszem egészségesen étkezni, de tényleg. Tudjátok, sok zöldség, kevés olajban kisült dolog meg hasonlók. De a bőrömből nem tudok kibújni: borzalmasan, reménytelenül szeretek sütni-főzni és aztán meg is enni a végeredményt. Na ezért kerestem egy olyan csokis keksz receptet, ami teljes kiőrlésű lisztből készül - a narancsos-csokis kekszet meg a kardamomosat is szeretjük, biztos azt is lehetne variálni, de egyelőre máséra hagyatkoztam. Ezt a receptet találtam - a blog tulajdonosa sajnos már nem igazán frissíti az oldalát.

Namost történt egy kis félreértés itt az elkészítés módja körül, ugyanis ezt írja a szerző: "a vajat lassú fokozaton kb 2 perc alatt kikeverem a cukrokkal". Ezt én úgy vizualizáltam, hogy lassú tűzön - ne kérdezzétek, mi járt a fejemben, miközben készítettem ezt a sütit, de tényleg! :) Hát nyilván a keverőgép lassú fokozatán, NEM pedig a tűzhely lassú lángján kell kikeverni a vajat a cukorral - főleg azért nem, mert én magam is jól tudom, hogy keksznél hideg vajjal jó dolgozni. Csodálkoztam is, hogy miért így kell, de hát mindegy - egyébként ezért jó szerintem, ha kép is van a fázisokról :) Már összekevertem a tésztát, amikor még egyszer rápillantottam a receptre, na és akkor BUMM, leesett a tantusz, és teljesen megijedtem, hogy na, tessék, elrontottam. Végül csak sikerült, és csak megmutatom az elkészítés fázisait, gondosan a képek alá írva, hogy mit NE úgy csináljatok... :)

Mi kell hozzá?

  • 7,5 dl teljes kiőrlésű liszt
  • 1,5 tk sütőpor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 tk só
  • 240 gr margarin
  • 2 dl cukor
  • 2 ek méz
  • 2 tojás
  • 2 tk vaníliás cukor
  • 200 gr csoki
Mit ( nem) kell vele csinálni?
Keverjük ki a margarint a cukorral, a mézzel, a vaníliás cukorral és a két tojással. Én ezt a tűzhelyen csináltam. Lassú fokozaton. Ugyebár. :)

NE a tűzhelyen csináljátok :)
A száraz hozzávalókat keverjük össze:


Összekeverjük a kettőt - hogy ennek elvileg hogy kell kinéznie, arról nem tudok nyilatkozni, az enyém ilyen massza lett:

Lehet, hogy a tiétek nem így fog kinézni, sebaj :)
Ezt aztán nagy szomorúan (mivel itt már kiderült a turpisság) bevágtam a hűtőbe, és bicikliztem egy órát. És milyen jól tettem! Egy óra múlva a massza szépen összeállt, és gyönyörűen lehetett kanalazni és gömböccé hengergetni! Ha lenne fagyikanalam, biztos azzal csinálnám.


180 fokos sütőben 10-13 percig sültek. Összesen 36 db lett belőle. Micsoda megkönnyebbülés, hogy mégsem rontottam el! :)


Ha pedig az előírásnak megfelelően készítjük, be sem kell tenni a hűtőbe, és ilyen szépek lesznek:

Második próbálkozásra mutatósabbak lettek



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése