2012. augusztus 23., csütörtök

Almás táska

Kaptam még otthon, Magyarországon egy Tupperware eszközt sütéshez - de csak most volt alkalmam felavatni.

Az almás pite tésztáját használtam, de a finomlisztet teljes kiőrlésűre cseréltem. Azt gondoltam két hete, amikor visszajöttünk Svédországba, én pedig elhatároztam, hogy leváltom a fehér lisztet, hogy sokkal nehezebb lesz. Valamiért azt gondoltam, más arányokkal kell dolgozni, vagy ilyesmi. Ehhez képest egyszerűen a receptben leírt mennyiséget használom. Már működött pizzával és hamis sajttortával is! :)

Mi kell hozzá?

  • 50 gr élesztő
  • 250 gr margarin
  • 500 gr liszt
  • egy tojás
  • 1 evőkanál cukor
  • a töltelékhez alma, citromlé, fahéj, cukor, vaníliás cukor
  • egy tojás a kenéshez
Mit kell vele csinálni?
Futtassuk fel az élesztőt, egy másik tálba tegyük a lisztet a margarinnal, tojással és az evőkanálnyi cukorral.


Gyúrjuk össze, letakarva hagyjuk kelni kb fél órát.


Amíg a tészta kel, addig készítsük el az almás tölteléket!
Hámozzuk meg és reszeljük le az almákat.

Csendélet a konyhában :)
Ha lereszeltük, vegyünk elő egy másik edényt. Hogy ne áztassa el a tésztát az alma leve, kinyomjuk belőle. Az egyik markunkba teszünk egy kis adagot, és jól összenyomjuk a két tenyerünket. A szárazabb reszelt almát tegyük külön, a lé folyhat a többi almára.


A levet igyuk meg :) Finom és tele van vitaminnal!


A kinyomkodott almát ízlés szerint (vaníliás)cukrozzuk, fahéjazzuk, citromlével meglocsolhatjuk.


Jöhet a nyújtás. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, két tepsit készítsünk elő sütőpapírral bélelve. Én ezt a kis szerkesztyűt használtam a formázásra, mert szaggatni is lehet vele, és segít helyes kis táskákat csinálni.


Kenjük meg tojással a tetejüket, és süssük 10-15 percig.


20 db lett belőle, a végére nem maradt alma, így lekvárral töltöttem meg. A legeslegvégén már nem tudtam a formámnak megfelelő nagyságúra kinyújtani a tésztát, így fogtam egy bögrét, és azzal szaggattam, míg el nem fogyott a tészta.


A végeredmény:


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése